İlk yerli askeri motor teslimatı başladı
Savunma sanayinde üst ligde yer alan Türkiye, bu alandaki yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor.
BMC Power tarafından düzenlenen etkinlikte, firma gündemindeki projeler hakkında bilgi verildi ve Arifiye tesislerine teknik gezi yapıldı.
Gezi sırasında verilen bilgilere göre, şirketin Arifiye tesislerinde yılda bin dolar var. motor üretim kapasitesine sahiptir. Ankara’da kurulacak yeni üretim tesisi ile bu sayı ikiye katlanacak. Motorların yüzde 75’ten fazlası yerli olarak üretiliyor. ilk yerli asker motor Teslim töreninde 20 motor teslim edilecektir.
BMC İcra Kurulu Üyesi ve Üst Yöneticisi Murat Yalçıntaş, basına yaptığı açıklamada, BMC Power tarafından tasarlanıp üretilen ilk askerlik hizmetinin sunulacağını söyledi. motorun yarın törenle BMC Otomotiv’e teslim edileceği ve törenle Motora bir isim vereceklerini söyledi.
Yakın zamanda BMC Otomotiv tarafından üretilen Motorlu Vuran 4×4 araçlarının teslimi için tören düzenleyeceklerini belirten Yalçıntaş, yaklaşık 2 aylık süre içinde gerçekleştirilecek bir diğer etkinlikte ise Altay tankı ve bu tank için geliştirilen Batu’nun düzenleneceğini söyledi. motorla ilgili açıklamalarda bulunacaklarını belirtti.
BMC Power’ı kara ve deniz platformları için ağır askeri güç grupları tasarlayan ve üreten firma olarak konumlandırdıklarını anlatan Yalçıntaş, tasarım faaliyetlerini İstanbul’da yürüttüklerini, Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın sayılı modern ve sayılı ülkelerinden Arifiye’de ise tasarım faaliyetlerini sürdürdüklerini dile getirdi. en büyük motor Test merkezini oluşturduklarını belirtti.
“Türk milletine ve Türk Silahlı Kuvvetlerine hizmet ediyoruz”
Prototip ve ön seri üretimler için montaj atölyelerinin de Arifiye’de bulunduğunu belirten Yalçıntaş, bu güç kümelerinin süreç ve üretim merkezini Ankara’da kurmak için çalışmalara başladığını kaydetti.
BMC olarak zaman zaman haksız eleştirilere maruz kaldıklarını ve bunlara cevap vermediklerini vurgulayan Yalçıntaş, şöyle konuştu: “Biz bir Türk şirketiyiz, Türkiye için çalışıyoruz, Türk milletine ve Türk Silahlı Kuvvetlerine hizmet ediyoruz. Bu çok net, çok net ve tartışılmaz.”dedim.
Altay tankı için çalışmalarını sürdürdüklerini ve Fırtına obüsünün 2025 yılından sonra yerli güç grubu ile hizmet vereceğini belirten Yalçıntaş, 8×8 TIR’a entegre edilen 155 milimetrelik obüsü 2023 yılında test edilmek üzere Türk Silahlı Kuvvetlerine teslim edeceklerini söyledi.
BMC’nin yeteneklerine dikkat çeken Yalçıntaş, şunları söyledi: “BMC olarak bir montaj fabrikası değiliz. BMC Power olarak üretimi burada tasarlıyor ve mümkün olduğunca yerlileştiriyoruz. Biz motor üreten bir firmayız.”dedi.
En çok satan araçlar Kirpi, Altuğ ve 8×8 ile Altay tankı yoğun ilgi görüyor
BMC’nin ihracatta en çok satan ürününün Kirpi araçlar olduğunu ifade eden, “Türkiye’de muadili yok, dünyada da fiyat ve kalite olarak neredeyse muadili yok. Son 1,5 yılda ihracata çok önem verdik ve karşılığını alıyoruz. Yurt dışı temaslarımda , Araçlarımızın beğenisini net bir şekilde gözlemledim.Geliştirdiğimiz bir kaç araç daha yurt dışında teste açıldı.Bunlardan biri olan Altuğ 8×8 yurt dışında denendi.Büyük beğeni topladı.Önemli bir ihracat potansiyeli var gibi görünüyor. Önümüzdeki dönemde ciddi bir talep görüyoruz. Altay tankına da büyük bir ilgi ve talep var. Sakarya’daki fırıncılarla rekabet edebilecek gibi duruyor, peynirli ekmek gidecek gibi.”değerlendirmesini yaptı.
Ankara’da yeni üretim üssü kurulacak
BMC Power Genel Müdürü Mustafa Kaval, şirketin Türkiye’nin enerji ve iletim sistemlerinde dışa bağımlılığını en aza indirmek için kurulduğunu söyledi.
Üretimi Ankara Havacılık Uzay ve Havacılık İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’nde kuracakları üretim üssünde gerçekleştireceklerini belirten Kaval, şunları kaydetti: “Ankara’daki üretim üssü inşaatının bir an önce başlamasını bekliyoruz. BMC Power’a 70.000 metrekarelik bir alan ayrıldı. Üretim ve ofis alanları olacak. Yılsonuna kadar tamamlanmasını veya tamamlanmasını bekliyoruz.” gelecek yılın başı.”dedim.
2800 çekirdekli muhteşem bir bilgisayar altyapısına sahip olduklarının da altını çizen Kaval, güçlü bir mühendislik ve teknolojik altyapı ile çalışmalarını sürdürdüklerini vurguladı.
Üniversitelerle çalıştıklarını ve 200’den fazla yerli alt yükleniciye sahip olduklarını anlatan Kaval, şöyle konuştu: motor
Aynı zamanda Kirpi-2’ye de güç sağlayacak
4 sınav merkezinde motor 4’lü ve 4’lü şanzımanı test edebilecek bir altyapı olduğunu anlatan Kaval, “TTZA Motor dışında Azra, 1000 ve 1500 hp Utku ve Batu motorlarımız var. Bunların hepsinin prototipleri var ve test merkezinde çalışıyorlar.”
Motorlar için ağır bir test süreci yürüttüklerine dikkat çeken Kaval, şunları kaydetti: motor için şimdiye kadar 143 bin kilometre yol yapıldığını bildirdi.
Kaval, bu yılın sonunda Kirpi-2 araçlarında da TTZA sağlayacak. motorlarının ilk uygulamasını yapacaklarının bilgisini verdi.
Deniz platformlarına yönelik analiz çalışmalarına başladıklarını belirten Mustafa Kaval, şu değerlendirmelerde bulundu:
Korvet ve fırkateynler, yardımcı güç üniteleri, küçük teknelerin ana tahrik makinaları gibi büyük gemiler için çözümler üretebileceğimize değer veriyoruz. Motorların bazı revizyonlarla arazi tipi jeneratörlerde kullanılması ise söz konusudur. Hemen hemen tüm jeneratör üreticileri motorlarını yurt dışından temin etmektedir. Onlar için de farklı sınıflarda motorlar üretmeyi planlıyoruz.
melez motor ve güç kümeleri konusunda paydaş ve öz kaynaklı çalışmalarımız var. Alternatif yakıtlar ve yakıt pilleri de gündemimizde olan alanlar.”
Kaval, Marlin Silahlı İnsansız Deniz Aracı’nda kullanılmak üzere yıl sonunda konuşlandırılacak. motor ortaya çıkarmak istediklerini söyledi.
TTZA ve Azra motor Projelerinde dünyada yaygın olarak kullanılan bir şanzıman kullandıklarını anlatan Kaval, yol haritalarında 600 beygirden başlayarak, motorlara uygun şanzımanlar ürettiğinin tespit edildiğini bildirdi.
Boru, Ülkemizin güç grubunda dışa bağımlılığını ortadan kaldırmak ve bize verilen bu görevi en iyi şekilde yerine getirmek için var gücümüzle çalışıyoruz.”dedi.